Fotchock å nakenchock




Tänk att jag är en sån som har tre tatueringar. Trodde jag aldrig att jag skulle va.

Nummer 1: Högerfoten är text tagen från italienska VM-låten -90 "un estate". Texten betyder "i ögonen viljan att vinna". När vi åkte husbil genom Europa sommaren 1990 så hade vi VM-låten inspelad på kassettband. Bara den låten på repeat, fyllde bägge sidor. Världens bästa låt, min familjs låt och en låt som symboliserar min kärlek till Italien.




Nummer två. Robin Williams citat på revbenen. För att den texten symboliserar livet som jag vill leva det.


Och nu sist men inte minst, folk å drake vänster revben. Större tatuering, kräver längre story so here We go:

Den här tatueringen är en hyllning till min just nu största inspirationskälla i livet, mina spelare i Sandarna lag C

Draken symboliserar att det är i motvind drakar lyfter, något som grabbarna i lag C visar varje dag. Draken är också kopplad till boken "flyga drake" som utspelar sig i Afghanistan , många av killarnas hemland. I Draken står det "lag C" på olika språk som talas i lag C, alla språk flyger tillsammans, alla får plats.

Siluetterna av människor symboliserar killarnas föräldrar och familj som har gjort den största kärlekshandlingen en människa kan göra , släppa taget om dem man älskar mest och låta dem lyfta för att ge dem möjlighet att leva och eller överleva. Människorna är skuggade, de finns där men är just nu långt bort.

Tack killar för att ni inspirerar mig varje dag och för att jag får en möjlighet att vara er nära! Nu blir jag påmind varje dag om ert och era familjers mod och styrka!


Anonym
2015-05-01 @ 16:03:11

Bravo Lisa, keep it up😊 Du tar snart igjen Jonas, han har ca 30.......




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ekenskreativa.blogg.se

går på känsla

RSS 2.0